پنجشنبه 20 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

⚡ ساحل و جنگل گیسوم کجاست؟ | جاهای دیدنی آن + عکس

⚡ ساحل و جنگل گیسوم کجاست؟ | جاهای دیدنی آن + عکس

⚡ ساحل و جنگل گیسوم کجاست؟ | جاهای دیدنی آن + عکس


نویسنده: عسل غضنفری
14 مرداد 1402

نزدیک ترین اقامتگاه ها و ویلا ها به ⚡ ساحل و جنگل گیسوم کجاست؟ | جاهای دیدنی آن + عکس جهت اجاره و رزرو



  • جنگل گیسوم :

نمیدانم دلیلش چیست؛ اما طبیعت حال آدم را خوب می‌کند. انگار بعد از سال‌ها دوری، به زادگاهت بازگشته‌ای و همه‌چیز را از قبل می‌شناسی. زندگی در هر گوشه جریان دارد و تو بی‌اختیار احساسش می‌کنی؛ انگار جزوی از وجودت است. تصور کنید آن‌همه طراوت و سرزندگی جنگل کنار سکوت و عمق دریا قرار بگیرد. در یک سمت پرنده‌ها آواز می‌خوانند، گل‌ها رشد می‌کنند و بوی درخت‌ها به مشام می‌رسد؛ اما در سمت دیگر صدای امواج دریا گوش را نوازش می‌کند. این منظره رویایی، چیزی است که در پارک جنگلی گیسوم تجربه می‌کنید.

پارک جنگلی گیسوم

  • مسیر دسترسی به جنگل گیسوم :

گیسوم اسم یک روستا نزدیک این جنگل است. مثل خیلی از پارک‌های جنگلی، نام روستا را روی جنگل گیسوم گذاشته‌اند. این منطقه بکر حدود ۸٠ هکتار وسعت دارد و تقریبا هرچیزی که برای یک سفر پرماجرا نیاز دارید را در خودش جای داده است. این منطقه در کنار جاده رشت_آستارا قرار دارد. اگر از تهران حرکت می‌کنید، از سمت آزادراه کرج-قزوین حرکت کنید و بعد از حدود ۱۷٠ کیلومتر وارد آزادراه قزوین- زنجان بشوید. در مجموع حدود ۵ ساعت (۴٠۷ کیلومتر) راه در پیش دارید.

مسیر دسترسی از تهران به جنگل گیسوم

  • گردش در جنگل گیسوم :

خوشبختانه شهرداری تالش به محیط جنگل کاری نداشته و تمام سازه‌ها (از جمله هتل) اطراف گیسوم قرار دارند. این یعنی با یک طبیعت بکر و دست‌نخورده روبه‌رو هستیم. گیسوم به عنوان یک منطقه جنگلی شناخته می‌شود؛ اما این تصور کمی دور از انصاف است. اصلا مگر می‌شود ساحل را نادیده گرفت؟
وقتی وارد این منطقه می‌شوید درختان سربه‌فلک کشیده را می‌بینید که اطراف شما را احاطه کرده‌اند. اما چیزی که توجه مسافر را جلب می‌کند فقط جاده جنگلی نیست؛ چون انتهای این مسیر از هر چیزی زیباتر است. بدو ورود با یک تونل روبه‌رو می‌شوید که سقفی از جنس درخت‌ دارد و آخرش به دریا می‌رسد. 

درختان سر به فلک کشیده جنگل گیسوم

  • امکانات تفریحی و رفاهی جنگل گیسوم :

گیسوم مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی است؛ پس تعجبی ندارد که تمام امکانات رفاهی و تفریحی لازم را در خودش جای بدهد. شما می‌توانید تفریحات ساحلی مثل جت اسکی را امتحان کنید یا سوار بر اسب اطراف را کشف کنید. نگران کودکان هم نباشید؛ ترامپولین و پارک بادی برای سرگرمی آن‌ها راه‌اندازی شده است. 

امکانات تفریحی در ساحل گیسوم

اطراف جنگل رستوران و بوفه هم وجود دارد و برای تهیه غذا مشکلی پیش نمی‌آید. از ماهی کبابی تا گوجه سبز و خوراکی‌های محلی در جنگل گیسوم فروخته می‌شوند. مسافرها می‌توانند داخل محوطه رستوران بمانند یا یک جای دنج در جنگل و ساحل را برای صرف غذا انتخاب کنند.
نانوایی، پارکینگ، بازار، سرویس بهداشتی و آلاچیق هم در پارک گیسوم وجود دارد. پیشنهاد ما این است که وسایل زیادی با خودتان نبرید تا فضای کافی برای یادگاری و سوغاتی‌ها داشته باشید.

طبخ و فروش غذای محلی در جنگل گیسوم

  • حیوانات در پارک جنگلی گیسوم :

تا این لحظه ۷۶ گونه گیاهی در این منطقه شناسایی شده که هر کدام حرف جدیدی برای گفتن دارند. بنابراین اگر به گشت‌وگذار در جنگل و کشف گیاهان علاقه‌مند هستید، اقامت در گیسوم فرصت خوبی برای شماست. 

گونه گیاهی در جنگل گیسوم

این نکته را در نظر بگیرید که گونه‌های جانوری مختلفی مثل بز کوهی، پلنگ، خرگوش، گرگ، خرس، قرقاول و ... در جنگل زندگی می‌کنند. بهتر است با کسی که منطقه را می‌شناسد همراه شوید و از قبل اطلاعاتی درمورد روبه‌رویی با حیوانات کسب کنید. اگر با حیوانات روبه‌رو شدید به هیچ عنوان شروع به دویدن نکنید. این کار حیوان را تحریک می‌کند و چون سرعتش از شما بیشتر است، توان فرار ندارید. در صورت مواجهه با حیوانات آهسته حرکت کنید و با هر چیزی که جلوی دستتان است سر و صدا ایجاد کنید.

گونه گیاهی در جنگل گیسوم

  • شب در گیسوم کجا بمانیم؟

اگر به کمپینگ علاقه دارید، این سوال برای شما بی‌معنی است. جنگل گیسوم فرصتی فوق‌العاده برای استراحت در دل طبیعت در اختیار شما می‌گذارد. فقط باید یک گوشه دنج و نزدیک فروشگاه‌ها پیدا کنید و چادر را برپا کنید. خبر خوب این است که آلاچیق هم در منطقه وجود دارد. این نکته را در نظر بگیرید که گیسوم مقصد عده زیادی از گردشگرها است و آلاچیق‌ها زود پر می‌شوند. 

کمپینگ در جنگل گیسوم

اگر روحیه شما با کمپینگ سازگار نیست، نگران نباشید. چند ویلا و کلبه جنگلی در روستای لتعین تالش در اطراف گیسوم وجود دارد که هر روز آماده پذیرایی از گردشگران هستند. فاصله اماکن اقامتی با جنگل و ساحل کم است؛ بنابراین چیزی را از دست نمی‌دهید.

  • از درختان سفیدپوش تا گل‌های رنگارنگ :

فرقی ندارد زمستان را برای سفر انتخاب می‌کنید یا در تابستان به این منطقه سرک می‌کشید؛ گیسوم همیشه شلوغ و پرهیاهو است. اوایل تابستان درخت‌ها از همیشه سرحال‌تر هستند و بوی مطبوع جنگل آرامش را به شما هدیه می‌کند. با توجه به انبوه درختان جنگل، آب‌وهوای منطقه همیشه خنک است و به هیچ وسیله خنک‌کننده‌ای نیاز ندارید.

پاییز جنگل گیسوم

فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به گیسوم است؛ اما هیچ فصلی از نظر زیبایی نسبت به دیگری برتر نیست. وقتی پاییز از راه می‌رسد، حال‌وهوای جنگل تغییر می‌کند و همه‌جا پر از برگ‌های زرد و نارنجی می‌شود. پاییز که رخت سفر را بست و سوز زمستان به گیسوم رسید، همه‌جا سفیدپوش می‌شود. تونل جنگلی گیسوم در فصل زمستان یخ می‌بندد و منظره باشکوه درختان بلوری را می‌سازد.

گل های جنگل گیسوم

  • سخن آخر :

هرجا که مورد توجه مردم قرار بگیرد دستخوش تغییر می‌شود. گاهی ظاهرش به کلی عوض می‌شود و گاهی همان‌طور که هست رشد می‌کند. خوشبختانه جنگل گیسوم از دسته دوم است و هنوز زیبایی‌های قدیمی را دارد. 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مجله ایران بوم گردی گیلان

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ